
”Sportsbetting har vuxit avsevärt sedan 2018. iGaming får också fotfäste i USA,” säger Mark Vander Linden, forsknings- och ansvarsfullt spelande direktör för kommissionen, till Rhode Island Current.
Massachusetts Gaming Commission har tagit initiativ till två nya forskningsprojekt för att utforska den växande iGaming-sektorn och artificiell intelligens (AI) inom spelindustrin. Kommissionen har utlyst förfrågningar om förslag som syftar till att bedöma iGamings inverkan på folkhälsan och hur AI kan användas för att främja ansvarsfullt spelande.
Med en budget på $75,000 för varje studie, är dessa projekt mindre omfattande än tidigare forskningsinsatser av kommissionen. Trots en lång historia av spelverksamhet, med över ett decenniums erfarenhet, utforskar Massachusetts nu möjligheten att införa iLottery, vilket speglar en växande trend av online-spel i USA.
Forskningen kommer att fokusera på potentiella risker och fördelar med iGaming, med särskilt intresse för dess effekter på unga människor. Detta är ett viktigt steg för staten, då Rhode Island nyligen blev den sjunde staten i USA att legalisera iGaming, vilket understryker behovet av aktuell och relevant forskning inom området.
Massachusetts Gaming Commission satsar på iGaming och AI
Massachusetts Gaming Commission leder initiativ inom iGaming och AI under 2024 för att förbättra ansvarsfullt spelande och spelupplevelsen. Med en budget på $5 miljoner, samarbetar kommissionen med experter och akademiska institutioner för att integrera avancerad AI-teknologi i spelindustrin.
- Fokusområden: Förstärkning av ansvarsfullt spelande; förbättring av spelupplevelsen.
- Samarbetspartners: Ledande branschexperter och akademiska institutioner.
- Teknologiska resurser: Avancerad AI-teknologi och dataanalysverktyg.
- Förväntad inverkan: 20% förbättring i ansvarsfulla spelåtgärder.
- Förbättring av spelupplevelsen: 15% ökning av spelarnöjdhet.
Kommissionens forskning syftar till att analysera spelarbeteende och utveckla riktade interventioner. Denna strategiska satsning förväntas leda till betydande framsteg inom spelindustrin, både för spelarnas välbefinnande och för branschens innovation.
Lämna ett svar